Rugaciune

23 octombrie 2010

Anul trecut, pe 14 octombrie, la sarbatoarea Sfintei Cuvioase Parascheva, la Iasi, se lansa o carte, scrisa de un calugar, traitor la Manastirea „Panaghia Dovra” din Grecia, despre un sfant taumaturg (vindecator de boli) necunoscut mie pana atunci: Sfantul Luca Doctorul, arhiepiscopul Simferopolului. Am gasit cartea la pangarul mitropoliei din Iasi, am citit-o si am ramas uimita de o minune savarsita de sfant, care, prin somn, l-a „operat” pe un barbat de „o tumora la ceafa” (nu se precizeaza natura ei).

Mi-am dorit sa pot ajunge si eu in Grecia, sa ma inchin sfintelor sale moaste de la Manastirea „Panaghia Dovra”, dar Dumnezeu, care imi stia, cu siguranta, gandul, a randuit altfel: in martie 2010, la cateva zile dupa ce am suferit cea de-a treia operatie (la cap) la Spitalul Elias din Bucuresti, am aflat ca au fost aduse particele din sfintele moaste ale Sfantului Luca Doctorul la capela Institutului de Endocrinologie „C. I. Parhon”, din Bucuresti, si ca ele urmau sa ramana definitiv acolo, pentru ca oamenii sa i se poata inchina, cerand de la sfant izbavire de bolile sufletesti si trupesti!

Pentru sufletul meu, aceasta veste a fost un balsam, insa, din pacate, neputinta trupeasca nu mi-a ingaduit – inca! – sa ajung in acel loc pentru a-l ruga pe sfant sa ma ajute!

Am gasit, in schimb, o carte cu Paraclisul Sfantului Luca Doctorul, arhiepiscopul Simferopolului, in care, una dintre megalinarii (stihiri) contine, spre marea mea uimire, o trimitere directa la boala pe care o am! Este prima data cand mi se intampla sa citesc, intr-un paraclis sau intr-un acatist al vreunui sfant, atat de clar numite, numele unor boli pe care oamenii isi doresc sa le faca sa dispara (si) prin rugaciune!  

Pentru cei care cred in puterea vindecatoare a sfintilor lui Dumnezeu, voi reproduce acea rugaciune catre Sfantul Luca Doctorul, despre care aminteam mai sus:

„Vindeca bolile de inima si de ochi, de rinichi, intelepte Luca, si nenasterea de prunci, tumorile pe creier si paralizia membrelor, cancerul, leucemia si bolile de nervi.”

(extras din cartea Viata, Acatistul si Paraclisul Sfantului Luca Doctorul, arhiepiscopul Simferopolului, Ed. Doxologia, Iasi, 2010)

Lasă un răspuns

